Modesajten habit.se uppmärksammar också kampanjen ”Vad du betalar för”

12 juni, 2011

Initiativ mot piratkopiering

Klädföretag är sponsor till Svenska föreningen mot piratkopiering, SACG, och kampanjen Vad du betalar för. Syftet är att sprida kunskap om piratkopiering och värva fler medlemmar.

Canada Goose är sponsor till Svenska Föreningen mot Piratkopiering (SACG) och den svenska kampanjen Vad du betalar för. Företaget uppger att problemen, för deras del, med piratkopierade varor pågått i tio år.

– Vi har som syfte med medlemskapet att sprida kunskapen om piratkopiering och öka medlemsantalet – tillsammans är vi starka!  Vi ser detta som en av våra viktigaste uppgifter i framtiden, att tillsammans med andra varumärken i branschen informera om denna ”smutsiga” sida av piratkopiering – vad man som konsument faktiskt köper när man väljer det billigare alternativet. Canada Goose har sedan 10 år tillbaka haft problem med piratkopiering – kopiorna på marknaden har betydligt sämre kvalité i både sömnad och fyllning. När man köper en äkta Canada Goose jacka så köper man ett hantverk med en uppgift – att klara ett extremt klimat. En piratkopierad jacka kan aldrig uppfylla de kraven eller det hantverk som ligger bakom, säger Joakim Südow General Manager Canada Goose Europe.

PH

2011-06-08

Källa: habit.se

 

« Tillbaka till nyhetsflödet